15min vs. 30min miesten hiustenleikkaus

Voiko parturikäynneillä olla eroja?

Onko sillä suurikin merkitys paljonko aikaa käytetään parturointiin? Onko muka hiustenleikkauksilla suuriakin eroja? Eikö se ole ihan sama otetaanko kerralla 1cm tai 5cm? Näihin kysymyksiin aina välillä törmäämme parturissamme..

Ajattelin nyt hieman avata omia ajatuksiani liittyen osaksi myös näihin kysymyksiin mutta myös samalla hieman kertoa GROOM ideologiasta liittyen parturointiin ja asiakkaidemme palveluun.

Osalle miehistä parturissa käynti on varmasti hieman verrattavissa hammaslääkärikäyntiin joka on toivottavasti kivuttomampi ja valitettavasti hieman tiheämmällä käyntivälillä. Eli siis pakollinen paha. Vähän väliä pitää olla otsatukkaa lyhentämässä, ettei se putoa silmille tai sivuja siistimässä ettei pää näytä mikrofonilta. Yleensä itse tätä ei edes huomaa tai siihen ei niin kiinnitä huomiota ennen kuin puoliso tai äiti rupeaa asiasta huomauttelemaan ja lopulta lähes väkisin joko varaa ajan puolestamme tai pakottaa meidät tulemaan parturiin.

Kun vihdoin naisväki on piinaavalla painostuksella saanut meidät parturiin niin käynti on yleensä kaikkea muuta kuin mieltä ylentävä. Odottelua, piinaavia kysymyksiä, vaikea selittää mitä tahtoo, kiusallista hiljaisuutta tai parturin loputonta lörpöttelyä omista asioistaan, tuotteiden tyrkyttämistä ja lopulta lopputulos joka näyttää siltä, että pakko taas vetää ainakin kaksi viikkoa pipo tai lippis päässä, ettei duunikaverit hauku pystyyn. Sitten sen kahden viikon jälkeen näyttääkin taas Jackson Fiven yhdeltä jäseneltä. VITTU!

Tälläistä se omakin elämäni oli ennen kuin itse eksyin parturialalle. Tajusin, että asioiden ei tarvitse olla näin ja tekemällä asioita eri tavoin voimme lisätä asioita jotka helpottavat asiakkaidemme elämää ja vähentää asioita jotka tekevät parturikäynnistä kiusallista ja hankalaa.

Heti alusta lähtien missioni on ollut tarjota parturipalveluita mahdollisimman helposti ja nopeasti. Aika nopeasti kuitenkin tajusin, että nopeus työskentelyssä tarkoittaa virheiden määrän kasvua, asiakaspalvelun heikentymistä ja partureiden loppuun palamista. Halusin tarjota laadukasta hiustenleikkausta hyvällä asiakaspalvelulla vaikka samaan aikaan tiesin, että moni mies ei pitkään parturin penkissä viihdykään. Katsoin, että joutuisimme tekemään kompromissin ajan suhteen. Käyttäisimme hieman enemmän aikaa, mutta samaan aikaan antaisimme paljon enemmän.

2eebafa69f6e09f8e0a0e4325cf81dcd-500x500

Meillä nopeus tarkoittaa mahdollisuutta varata aika helppokäyttöisen nettiajanvarauksemme kautta, puhelimitse tai mahdollisuuksien mukaan myös ilman ajanvarausta. Ajanvarauksella asiakkaidemme ei tarvitse istua pitkiä aikoja odottaen parturiin pääsyä. Reaaliaikainen varauskalenterimme ja lähellä olevat liikkeemme mahdollistaisivat ilman ajanvarausta haluaville miehille nopeasti seuraavan parturiajan jostain lähellä olevista GROOM Parturit -liikkeestämme. Helppoutta lisäsimme suorasukaisemmalla palvelukonseptilla ja miehille kehitetyllä konsultaatiolla, joka vähentäisi vaivautuneisuutta ja helpottaisi sekä asiakasta että parturia pääsemään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen eli siihen, että asiakkaamme lähtee liikkeestämme ulos komeampana, miehekkäämpänä ja kohotetulla itsetunnolla!

3fcf6b64b2b43869a626d2d5d6c0165c-332x500

Lisätyn ajan käytämme pesuun ja miellyttävään pesupaikalla tapahtuvaan hierontaan, jonka tarjoamme jokaiselle asiakkaallemme heti palveluun tultaessa. Tarjoamme hänelle myös kahvia tai muita virvokkeita sekä päivän lehdet nenän eteen. Käytämme tarvittavan ajan myös konsultaatioon, jotta ymmärtäisimme asiakasta ja hän meitä. Näin meillä on todennäköisimmin sama suunta mihin edetä.

Suurimman ajan käytämme itse hiustenleikkaukseen. Oma ajatukseni lähti siitä, että nykyajan ihminen on sen verran kiireinen, että vaikka saisimme parturikäynnin kuinka mukavaksi tahansa niin on paljon muita asioita silti mitä mies tekee mieluummin. Hiustenleikkauksen tulisi siis olla sellainen mikä pysyisi mahdollisimman pitkään hyvänä. Toki kun hius kasvaa n. 1-2cm kuukaudessa emme mekään pysty sille mitään. Olemme partureita emme taikureita 🙂 Mutta meillä tehdään leikkauksia jotka pyritään tekemään niin, että asiakas pärjäisi sillä mahdollisimman pitkälle. Haemme leikkauksiin kulmikkuutta joka lisää leikkauksen maskuliinisuutta. Häivytämme sivuja ja rajoja, jotta saamme pidennettyä käyntiväliä. Käytämme kaikkia työvälineitä ja leikkaamme oikeilla leikkaussaksilla, että jäljestä tulisi tasaisempi ja leikkaukseen ei jäisi epätasaisuuksia jotka ”sojottaa” parin viikon päästä sinne tänne. Teemme leikkausiin myös rakennetta ja tukea joka auttaa asiakasta muotoilemaan hiuksiaan jopa ilman muotoilutuotteita. Otamme huomioon leikkauksessa asiakkaalla olevat pyörteet hiuksissa ja hiusrajoilla sekä muotoilemme niskan, pulisongit, viikset ja parran miehekkäästi.

15761ea5491365c884266c3be5c9d339-500x500

Tietysti käytämme aikaa myös rentoon jutusteluun mikä mielestäni kuuluu ehdottomasti parturikulttuuriin. Parturi on aina ollut paikka missä on tavattu ystäviä, verkostoiduttu, haettu parisuhdeneuvoja, tultu stressiä pakoon, tehty suuria päätöksiä ja koettu ikimuistoisia hetkiä yksin tai yhdessä esim. oman pojan kanssa. Näihin pitää olla aikaa ja asiakkailla tulee olla rento ja hyvä fiilis. He eivät saisi tuntea kiirettä ja sitä, että heidät heitetään pois seuraavan asiakkaan alta.

Aikaa varaamme myös siihen, että voimme muotoilla ja viimeistellä asiakkaan hiukset viimeisen päälle ja samalla kertoa kuinka hän pärjää hiusmallin kanssa mahdollisimman pitkälle. Mikäli asiakkaalla on kysymyksiä tuotteista meillä on aina aikaa kertoa ja neuvoa mitä hänen tulisi käyttää esim. hiuspohjaongelmiinsa.

Lopuksi rahastamme ja voimme ehdottaa asiakkaalle uuden ajan varausta, joka helpottaa asiakasta pysymään säännöllisessä hiustenleikkausvälissä. Näin varmistamme, että asiakkaamme ovat aina siistejä ja huolitellun näköisiä parturikäyntiensä välillä.

567dc623b2c1bee5ba2d383fe85c5cb8-339x500

Kaiken tämän edellä mainitun suoritamme niin, että asiakkaalla on koko palvelun ajan miellyttävä olla ja toivomme, ettei hänelle missään vaiheessa tule olo kuin hän olisi olevansa liukuhihnalla, robotin palveltavana.

Mikäli ryppyjä rakkauteen kaikesta huolimatta tulee, niin kirsikaksi kakun päälle päätin antaa kaikille töillemme tyytyväisyystakuun. Mikäli asiakas jostain syystä ei ole tyytyväinen hiustenleikkaukseen hän on oikeutettu korjauskäyntiin viikon sisällä missä tahansa liikkeistämme. Meiltä on joskus kysytty miksi emme myy vuosijäsenyyksiä kuten kuulemma eräät toimijat alallamme tekevät. Omasta mielestäni käsityöstä ja palvelusta pitää maksaa vasta sitten kun työ on valmis ja siihen on tyytyväinen. Näin voidaan varmistaa, että käsityö ja asiakaspalvelu ovat rahansa arvoisia. Omasta mielestäni on eri asia ostaa tuotteita useita kerralla kuin palvelua. Toki meilläkin on Sixpack- hiustenleikkauspaketti, joka on erinomainen vaihtehto esim. silloin kun hyvä vakioparturi on löytynyt joukostamme ja jolle voit esimerkiksi nettiajanvarauksesta varata ajan suoraan haluamaasi palveluun.

186c0ac61bcb243e6977b11e96048c40-333x500

En sano, etteikö 15min hiustenleikkaus voi olla hyvä. Varmasti voi olla ja riippuu mitä haluaa ja hakee. Kuitenkin omasta mielestäni 15min on liian lyhyt aika tehdäksemme kaikki edellä mainitut asiat mahdollisimman hyvin.  Jopa 30min on välillä liian lyhyt jos asiakas haluaakin suurempaa muutosta tai edellisestä käynnistä on reippaasti yli kaksi kuukautta aikaa. Mutta kuten edellä jo mainitsin, niin 30min on hyvä kompromissi jonka olemme tehneet itsemme ja asiakkaidemme välillä.

Toivotan kaikille erittäin mukavia parturihetkiä ja kokemuksia kesti ne sitten 15min tai 30min tai pidempään 🙂

Sami Heino
Omistaja
GROOM Parturit
sami@groom.fi

 

6 kommenttia

Olipa hyvin avonaiset tekstiä, tuli arvosi, strategiasi ja missiosi yrityksessäsi harvinaisen selväksi. Hyvä SAMI.
Ps. Kun luin tekstiä kuulin äänesi, jopa painotuksesta:) pss.. Opit menneet perille, samaa henkeä mukana… Tiedät mitä tarkoitan;)

Tervehdys Sami.. Olen 58v rock-basisti ja käynyt Manskun Sport Groomissa parin vuoden ajan. Hiustyylini ei ole rock vaan hyvinkin konservatiivinen, hiuksia on päässä ihan täyskarvoitus, mitä nyt edestä hieman raja alkanut pakenemaan 🙂 !

Groomissa on parhautta se, että ajan saa lähes välittömästi eikä siellä vanhat puumat istu lämpökypärtä päässä papilijotteineen Me-Naiset lehti kädessä töröttämässä..

Okei, kahvitarjoilusta ja lehdistä en välitä, mieluummin istun silmät suljettuina ja nautin hiusten pesusta ja leikkauksesta. Hierontavaihe voisi olla hieman pidempi, mutta siinä saattaisi piillä vaara, että vaipuisi liian syvään hyvän olon nirvanaan.

Hyvä konsepti Groomilla, tykkään. Hinta on se mikä on, mutta kympin halvempi M Room ilman ajanvarausta ei ole mun juttu.

Kaksi Töölöläistä kaiffaria olen saanut suositelluksi Sport Groomin asiakkaiksi :). Hyvää jatkoa ja menestystä toivotan sulle ja firmalle !

Moro Ilkka!

Kiitos erittäin suorasta ja piristävästä palautteesta.

Hienoa kuulla, että kohdallasi homma toimii ja peitto heiluu.. 😉 pidemmän hieronnan saa GroCut Relax hiustenleikkauksessa ja vähän saadaan hintaakin pudotettua meidän sixpack -hiustenleikkauspaketilla.

Nöyrä kiitos suositteluista 🙂

ROCK!!

Sami

Huhhuh! Aloitin vuosi sitten parturi-kampaaja opinnot ja ekan kerran leikatessani miesten hiuksia, tajusin käsieni kuuluvan parturin hommiin.
Noin muutama kuukausi takaperin sain kuulla nimen Groom (tiedän, tynnyrissä kasvanut) ja tiesin kyseessä olevan parturiketju, mutta millainen, siitä ei ollut mitään käryä. Tänään sitten päätin hieman tutustua, että kuka, mikä, mistä ja ennen kaikkea millainen Groom on.
Blogi tekstejä luettuani olen ihan pähkinöinä Groomista ja lähipiirini korvista varmaan tulee jo hehkutukseni ulos. Onneksi ne kai ymmärtävät mua edes hitusen.

Groomin tarina ja koko idea, jotain aivan mahtavaa! Taidan hieman fanittaa teitä.
Toivottavasti saisin vielä olla osa teidän joukkoanne. Edes työssäoppimisen muodossa (olen ollutkin siitä jo yhteydessä teihin).

Terkuin Parturipuolelle hurahtanut opiskelija.

Kiva kuulla Krista, että toimitamme aiheuttaa väristyksiä 🙂

Törmäillään!

Sami


Jätä kommentti