Allmänt om Webbshoppen

Webbshoppens produkter säljer Wroom Oy/GROOM Parturit, FO-nummer 2288377-2. Produkterna innehåller moms. Vi har rättighet att ändra produkternas priser och leveransutgifter.

Beställning

Produkterna beställs på webbsidan www.groom.fi/verkkokauppa. Alla beställningar förstärks med e-post, där du hittar alla produkter du beställt, slutliga summan, adressen och leveransutgifterna. För att få förstärkelsen krävs det att du fyller i e-post addressen med beställningen. Kunden binder sig med leveransvilkoren.

Om du är under 18 år, bör du ha föräldrarnas godkännande, för att beställa.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-3 dagar.

Leverans-sätt och leveransutgifter

Kunden väljer själv leverans-sättet/leveransutgiften med beställningen

  1. Leverans med postpaket (hämtning från posten eller postautomat 5,90 €)
  2. Hämtning från några våra affärer i Helsingfors (gratis leverans): Rock, PitStop, Extreme eller Classic
  3. Över 50€ beställning, gratis leverans

Posten skickar meddelande om hämtningen till e-post och mobil, men leveransen till affärerna meddelas via e-post.

Växling- och returneringsvillkor

Kunden har Finlands konsumentskyddslags rättighet till produkt växling och returnering, inom 14 dagar. Returnering eller växling angår endast om produkten är oanvänd och ursprungliga paketet är säljbart. Växling- och returneringsvillkor angår ej hygienprodukter som t.ex. hår vax o skägg-olja.

Om du vill byta eller returnera produkten, va vänlig och kontakta tilaukset@groom.fi, så får du returnerings nummret och andra instruktioner angående växlingen. Bifoga kopian av orderbekräftelsen med returneringen. Paketet kan du lämna gratis till samma fraktbolag som du sökte den från och utmärk ”ASIAKASPALAUTUS” på paketet.

Vi tar ej imot returneringar som görs över 14 dygn efter leveransen. När returneringen är godkänd, returnerar vi pengarna genast på ditt kontot.

Problemsituation med frakt eller felaktiga produkter

Om produkten har tappats bort/gått sönder i frakten bör du så fort som möjligt kontakta tilaukset@groom.fi. Om du fått felaktiga produkter, måste de returneras inom 14 dygn från mottagningen. Om paketet har gått sönder, måste du kontakta fraktbolaget så fort som möjligt.

Betalning

Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Bolaget som förhandlar betalningarna är Paytrail Oyj (2122839-7) som är i samarbete med finska banker och kreditverk. I Visa, Visa Electron och Master Card korten, syns betalningens mottagare som Paytrail Oyj som sedan förhandlar avgifterna till säljaren. Paytrail Oyj har avgiftsverks koncession.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Nätbank

I nätbanken fungerar också Paytrail Oy (2122839-7) som gör samarbete med finksa banker och kreditverk. För användaren är metoden samma som i vanlig betalning i nätbanken.

Annat

Vi har rättighet att ändra leveransvillkor. Wroom Oy / GROOM Parturit hanterar alla kunders uppgifter med förtroende.

Förfråga

tilaukset@groom.fi